°o.O O.o°•منتدى عشاق توداى•°o.O O.o°•
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك 227026065
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك 227026065
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى عشاق توداى يرحب بالاعضاء والزوار

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» 13فيلم من اروع افلام جاكى شان
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالخميس ديسمبر 02, 2010 8:52 am من طرف el_haag

» كليبات للمغنى مايكل جاكسون
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 3:32 pm من طرف medo.kings

» شرح الـ Guild ومميزاتها
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 3:22 pm من طرف medo.kings

» الشخصيات الأساسية والمساعدة في ال Euro مميزات وعيوب كل شخصية
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 3:11 pm من طرف medo.kings

» مميزات الــ Academy وشرحها
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 3:06 pm من طرف medo.kings

» Quist Captin IVY
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 2:50 pm من طرف medo.kings

» صور جديدة مضحكة ............... ( ادخل و هتضحك )
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 2:10 pm من طرف medo.kings

» ๑ஐ๑۩۞۩๑ஐ๑ حصريا على عشاق توداى عجائب وغرائب سلك رود ๑ஐ๑۩۞۩๑ஐ๑
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالإثنين يونيو 28, 2010 2:05 pm من طرف medo.kings

» ينشر أخته بالانترنت واقعيه
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالجمعة يونيو 18, 2010 11:13 am من طرف ربيع وطن

» توبة بائع أشرطة الفيديو
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالخميس يونيو 17, 2010 10:58 am من طرف محمد ماشينة

من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الامورة توداى
>*نائبة المدير العام*<
>*نائبة المدير العام*
الامورة توداى

المزاجات : حب
النقاط الحاصل عليها : 752
نقاط الحب : 16

من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Empty
مُساهمةموضوع: من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك   من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالأربعاء مارس 31, 2010 12:54 pm

موضوعى معاكم انهاردة موضوع صعب شوية وانا عارف بس موضوع مهم جدا لانة ممكن يمس اى واحد فينا بس عاوز اعرف رايكم فى الموضوع الصعب والمهم دة
اولا كلنا عارفين ان اهم ناس لازم نخاف من غضبهم هم الوالدين لان ربنا وصانا بيهم وهما الشبيل لدخولنا الجنة بالاضافة الى الصلاة والصوم والزكاة والحج والاعمال الخير وكل شىء كويس لانك من غير رضاهم وبتعمل كل الحاجات دى يبقى ولا كانك عملت حاجة وتقريبا معظم سور القران وان ربنا بيقول اعبدوا الله وبالوالدين احسانا يعنى مرتبة الوالدين بعد ربنا مباشرة
ورضاهم بينفع الواحد فى الدنيا والاخرة فى الدنيا ان ربنا بيصلح حالنا وبيسهلنا كل حاجة فى الشغل وكدة واكيد فى الاخرة بنفوز بالجنة ونعيمها
لكن نيجى للحب لان كل واحد فينا لما بيوصل لمرحلة المراهقة بيبدا يفكر ازاى هيحب ومين الى هيحبها ويبدا كل طرف سواء من البنات او الاولاد يفكر فى مواصفات فتاة احلامة او بالنسبة للبنات فى فتى احلامها ويبدا بعد التحديد يشوف كل البنات الى محاطين من حولة سواء فى الكلية او المدرسة او الشغل او الجيران ويبدا يشوف كل واحدة بامعان شديد لحد مثلا لما ربنا يوفقة ويلاقيها ويتوافق معاها تماما ويحبوا بعض بدرجة كبيرة لدرجة وصل الحب بينهم للحب الحقيقى وان كل تفكيرهم فى السنوات القادمة ان هما يتجوزوا وكدة ويعيشوا مع بعض
لكن هنا بقى كلامى فى الموضوع معاكم لما يحصل موضوع الجواز او حتى من غير جواز يعنى فى مرحلة الحب او حتى خطوبة المهم ان الاهل عارفين العلاقة بينكم ومرة واحدة حصلت مشكلة من اى نوع بين حبيبتك وبين والدك او مامتك وفى نفس الوقت الى بتحصل المشكلة وانتة مش عارف هوة فى اية فى صف مين هتكون واقف هل فى صف والديك او فى صف حبيبتك مع العلم انك بتحبها اوى ومش هتقدر تعيش من غيرها لكن حتى لو مش بتحب والديك بس لازم الواحد يفكر فى اخرتة وحياتة الى معتمدة على رضا والديك
فانا عاوز دلوقتى اعرف مين هتفضل تكون واقف فى صفة والديك ولا حبيبتك ؟
ارجو الرد الموضوع شائك جدا وصعب اوى ومش من السهل التفكير فية او التكلم فية بكل سهولة لان التفكير فية محتاج وقت
بس انا هستنى ردكم انشاء الله وربنا يسترها معانا دنيا واخرة
من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Redfaceمن سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Book
https://3shak2day.yoo7.com
عاشق الليل
عاشق فعال
عاشق فعال
عاشق الليل

المزاجات : تعبان
النقاط الحاصل عليها : 791
نقاط الحب : 50

مُساهمةموضوع: رد: من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك   من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالأربعاء مارس 31, 2010 1:12 pm

انا هقولك حاجة انا الحمد لله متدين مش هقول قوى علشان مبقاش كدا
بس على الاقل عارف امور دينى كويس جدا
بالنسبة للوالدين فربنا كرمهم لدرجة كبيرة جدا
كفاية قولة سبحانه و تعالى
ان اشكر لى و لوالديك
اظن مفيش تكريم بعد كدا
و بعدين الى ملوش خير فى اهلو ملوش خير فى اى حد
مثل صغير
انا لو وقفت فى صف حبيبتى و اهلها عرفو انى رضيتها على حساب اهلى
هما نفسهم هيقولوى معندناش بنات للجواز ازى هبقى على بنتهم و انا مش باقى على اهلى
مش معنى كلامى انى هقف ضد حبى
لا
انا هراضى الاتنين بس ان شاء الله مش هيحصل مشاكل
علشان انا اهلى بيحبولى الخير
و اكيد هيتمنوه للانسانة الى اخترتها شريكة لحياتى
ro2a
عاشق مشارك
عاشق مشارك
ro2a

المزاجات : زعلان
النقاط الحاصل عليها : 75
نقاط الحب : 9

مُساهمةموضوع: رد: من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك   من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك Icon_minitimeالأربعاء مارس 31, 2010 1:40 pm

حينما يقف حب الحبيب امام حب الوالدين انا اختار اهلى
الحبيب ممكن يتعوض لكن الام والاب لايمكن يتعوض انااختاراهلى طبعا

من سوف تفضل الوالدين ولا حبيبك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» صفه حبيبك
» كيف تخلع من حبيبك
» اعاهدك بانى سابقى حبيبك للابد